دانستنی های پرشین کت-فروش گربه پرشین اصیل

فروش گربه های پرشین اصیل -زیبایی واصالت رابه شما هدیه می دهیم

دانستنی های پرشین کت-فروش گربه پرشین اصیل

فروش گربه های پرشین اصیل -زیبایی واصالت رابه شما هدیه می دهیم

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

گاهی موهای بدن گربه به صورت ناحیه ای دچار ریزش خواهد شد که می تواند در اثر استرس، دعوا و یا نزاع با گربه های دیگر باشد. در صورت تورم و التهاب در یک ناحیه مشخص از پوست بیشتر به علت عوارض پوستی مختلف مانند درماتیت یا موارد مشابه خواهد بود. ریزش مو گاهی نیز به علت بیماری های عمومی و اختلالات هورمونی می باشد که در این حالت لازم است به آن توجه بیشتری شود. در اثر تغییرات درجه حرارت محیط و یا در فصول مختلف سال نیز مو ریزی وجود خواهد داشت که یک حالت طبیعی می باشد.

دلایل ریزش مو

۱- تغذیه نامناسب: تغذیه بیش از اندازه با رژیم غذایی حاوی مرغ یکی از علتهایی تشدید ریزش مو است معمولا بر اساس نژاد، سن و وزن حیوان دامپزشکان برنامه تغذیه ای مناسب آن حیوان را برای صاحب دام می نویسند

۲- تغییرات هورمونی: جابجایی مقدار هورمونهای جنسی در بدن یکی از دلایل ریزش مو است این مشکل بخصوص در حیوانات ماده در زمان فحلی، آبستنی و بارداری کاملا قابل مشاهده است. همچنین تغییرات در میزان هورمونهای تیروئید، آدرنال و پانکراس از عوامل ریزش مو می باشد.

۳- عوامل عصبی و محیطی: ترس و استرس از عوامل تشدید ریزش مو است مثال بارز این نوع ریزش مو بخصوص در گربه های که جهت درمان و معاینه به کلینیک های دامپزشکی مراجعه می کنند دیده می شود این شکل از ریزش مو می تواند بصورت موقت ( حیوان با برگشت به خانه دیگر ریزش داخل کلینیک را ندارد) و یا بصورت دائم بدلیل استمرار عوامل عصبی و یا استرس دائم باشد.

۴- ضعف سیستم ایمنی: نقص در سیستم ایمنی می تواند سبب ریزش مو شود در بیماریهای ویروسی و باکتریایی معمولا ریزش مو شدت می یابد.

۵- آلرژی: عوامل آلرژن زا مانند مواد شمیایی، برخی شامپوهای نامناسب، دود سیگار و … می تواند سبب افزایش ریزش مو شود.

۶- انگل: انگلهای داخلی و خارجی یکی از دلایل ریزش مو می باشند نیش برخی از انگلهای خارجی سبب ایجاد آلرژی در بدن حیوانات می شود و ریزش مو را تشدید می کنند.

۷- قارچ: قارچهای پوستی بیشتر ریزش مو را بصورت موضعی ایجاد می کنند. اما برخی قارچها ایجاد ریزش مو در کل بدن می کنند.

۸- سرطانها: سرطانهای پوستی سبب ریزش مو می شوند.

۹- عوامل ناشناخته

۱۰-عدم داشتن یک دامپزشک و یا عدم اعتماد به یک دامپزشک: مورد آخر بیشتر بدلیل اینکه دامپزشک پیشینه ای از سوابق قبلی ندارد و جهت درمان باید پروسه طولانی را طی کند بنابراین به صاحب دام توصیه می شود در صورت عدم درمان ریزش مو با دامپزشک خود در تماس باشند و از مراجعه به کلینیک های مختلف جدا خود داری نمایند

نظافت‌ و تمیز کردن‌

برس‌ زدن‌: گربه‌ مو کوتاه‌ ۱-۲ بار در هفته‌ و گربه‌ مو بلند هر روز باید برس‌ زده‌ شوند. این‌ کار باید به‌ آرامی‌ و در جهت‌موهای‌ بدن‌ انجام‌ شود. در صورتی‌ که‌ روی‌ بدن‌ کرک‌ بوجود آمده‌ باشد می‌توان‌ از شانه‌ فلزی‌ برای‌ باز کردن‌ آن‌ استفاده‌نمود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۱۶
دکتر صادقی