دانستنی های پرشین کت-فروش گربه پرشین اصیل

فروش گربه های پرشین اصیل -زیبایی واصالت رابه شما هدیه می دهیم

دانستنی های پرشین کت-فروش گربه پرشین اصیل

فروش گربه های پرشین اصیل -زیبایی واصالت رابه شما هدیه می دهیم

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

زمانی که شما تصمیم میگیرید گربه ی خود را بای معاینه  پیش دامپزشک ببرید شاید فکر کنید گربه ی شما باتوجه به جست و خیز و بازیگوشی که دارد سالم است اما شما از سلامتی گربه خود درسال دیگر خبر دارید؟

درواقع به تاخیر انداختن یک ازمایش سالانه میتواند لطمه های جدی به سلامت گربه وارد کند.معاینه های فیزیکی سالیانه بخش مهمی از مراقبتهای بهداشتی مطلوب را تشکیل میدهد و افزایش طول عمر معشوق کوچکتان را بدنبال دارد

گربه ها به سرعت پا به سن میگذارند و به یاد داشته باشید انها اگر احساس خوبی نداشته باشند قادر نیستند ان رابا ما درمیان بگذارند.اگر معاینات سالیانه بطور مرتب انجام شود ممکن است طول عمر گربتان ۵-۱۰ سال افزایش پیدا کند!!!!!

گاهی اوقات گربه ها چند هفته حال خوشی ندارند و شما از ان بی اطلاع هستید.این امر نشانگر ان نیست که شما نظارت و مراقبت کافی از گربه را انجام نداده اید بلکه این گربه شماست که بیماری خود را پنهان میکند و تا اشکار نشدن نشانه های بیماری شما از ان اگاه نخواهید شد

دامپزشک اموزش و تجربه ی کافی در تشخیص بیماری های پنهان در حیوانات خانگی دارد

گوش دادن به ضربان قلب معاینه ی ریه ها ممکن است غلایم اولیه بیماری را نشان دهد.لمس شکم در مناطق خاص ممکن است ایجاد درد کند و یا اندازه و شکل غیر طبیعی اندامهای مختلف ممکن است وجود تومور را فاش کند

چک کردن چشمها میتواند نشانه های اولیه از مشکلات چشمی مثل اب مروارید را بروز دهد.گوش ممکن است نیاز به تمیز کردن یا دارو داشته باشد.بیماری های دهان و دندان ممکن است نشانگر بیماری های پوستی یا الرژی باشد.مقایسه وزن سالیانه میتواند داشتن اضافه وزن یا کم بودن وزن در گربه را معلوم کند.

تشخیص اینگونه مسایل برای پزشک اسانتر است حتی نسبت به شما که هرروز گربه ی خود را چک میکنید….

برای گربه ای که به سن پیری میرسد ازمون های فیزیکی سالیانه اهمیت بیشتری دارد مشکلاتی که شما فکر میکنید ممکن است بدلیل بالا رفتن سن باشد میتواند نشانه هایی از یک بیماری باشد که اگر زود تشخیص داده شود به سادگی قابل درمان است. درمورد مشکلات گربه خود با دامپزشک حتما مشورت ککنید و به توصیه های او دقیقا عمل کنید.حتی گاهی اوقات با توجه به وضعیت گربه دامپزشک دستور برخی ازمایشات اضافی را میدهد تا از نتایج مطمئنتر شود و نیز به کیفیت زندگی گربه بهبود بخشد.

به یاد داشته باشید تشخیص دامپزشک همیشه بهترین و درسترین تشخیص است و او به اندازه خود شما برای سلامتی گربه اهمیت قائل است.

معاینه های فیزیکی سالانه تنها یک فرصت برای دامپزشک نیست که گربه شمارا ببیند بلکه میتواند از انواع بیماری های فاجعه بار جلوگیری کند.با پیدا کردن و تشخیص و درمان بموقع این بیماری ها شما گربه ای سالم و باطول عمر بیشتر خواهیدداشت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۲ ، ۰۰:۱۴
دکتر صادقی

بعضی اوقات چنین تصور می شود که به گربه ها قدرتی ماورالطبیعه اعطا شده است.قدرتی که حتی ما نمی توانیم آن را تصور کنیم.حواس بینایی و شنوایی ودریافت ارتعاشات گربه از جمله نژاد گربه پرشین بسیار پیشرفته ترازانسان است.عکس العمل های ماورای طبیعی پرشین کت ها(گربه ایرانی)به وسیله حواس شناخته شده آن ها قابل توجیه است .شاید به همین دلیل بوده که مصریان اعتقاد خاصی به گربه به ویژه گربه پرشین داشته اند(جهت آگاهی از این مطلب اینجا کلیک نمایید)وقتی گربه در یک اطاق کاملا ساکت لاله گوش خودرا بلند می کند نتیجه صدا ها وارتعاشاتی است که ما آن هارا نمی شنویم.حتی گربه ها قبل از فوران آتش فشان از محل زندگی خود خارج می شوند که این نتیجه درک تغییرات در فشار هوای اطراف می باشد.به همین دلیل بچه گربه پرشین باید در محیط ارام بزرگ شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۲ ، ۰۰:۱۱
دکتر صادقی

افرادی که تجربه دارند به محض تولد می توانند جنسیت بچه گربه را تشخیص دهند اما در افرادی که برای بار اول گربه پرشین زایمان کرده این کار در ماه اول بعد از تولد کمی مشکل است. برای تشخیص جنسیت توله گربه  دم گربه را بالا بگیرید در گربه نر فاصله سوراخ مقعد از الت تناسلی بیشتر از ماده است کیسه بیضه زیر مقعد و بالای الت تناسلی قرار دارد. همچنین بخش بیرونی الت بیشتر به شکل سوراخ گرد ومدور دیده می شود.بچه گربه ماده فاصله سوراخ مقعد از الت تناسلی کم است و دو سوراخ نزدیک هم دیده می شود.بخش بیرونی الت بیشتر به شکل یک شکاف دیده می شود.در گربه بالغ تشخیص جنسیت به راحتی با بالا گرفتن دم گربه ومشاهده کیسه بیضه در گربه نر امکان پذیر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۲ ، ۰۰:۰۹
دکتر صادقی

1- حتما توله پرشین کت را از افراد قابل اطمینان خریداری کنید، زیرا پدر و مادر گربه ها نباید با هم فامیل باشند.متاستفانه دیده شده که پدر ومادر پرشین کت ها با هم خواهر وبرادر هستند وتوله گربه شما در اینده مشکلات ژنتیکی پیدا خواهد کرد.

2- برای صحت از سلامت پرشین کت هنگام خرید وفروش حتما به دامپزشک معتمد مراجعه فرمایید.

3-رنگ چشم پرشین کت ها تا دو ماهگی غالبا ابی رنگ می باشد و پس از دو ماهگی رنگ چشم گربه تغییر می کند پس هنگام خرید گربه حتما پدر و مادر گربه ایرانی خود را را ببینیید و از صحت وسلامت انها اطمینان حاصل نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۲ ، ۲۱:۳۰
دکتر صادقی

 

برای اینکه من درگیر این بیماری بشم باید گربه ای هم باشه که درگیر این بیماری شده باشه!

چه گربه هایی درگیر بیماری میشن؟ گربه ای که موش بخوره! اون هم موشی که درگیر توکسوپلاسموز باشه! یا گربه ای که گوشت خام آلوده به توکسوپلاسموز مصرف کنه!

تا حالا فهمیدیم که احتمال آلوده شدن یه گربه خانگی خیلی خیلی کمه!

حالا فرض کنیم که به دلیل سهل انگاری من، گربه خانگی من درگیر شد اونوقت احتمال بیمار شدن من چقدره؟

گربه آلوده به توکسوپلاسموز در تمام طول عمر خود فقط به مدت یک هفته از طریق مدفوع، توکسوپلاسما را دفع می کند که اتفاقا" مدفوع آبکی و اسهالی ست!

حالا اگه این مدفوع آلوده به توکسوپلاسما را من حتی کیلو کیلو بخورم بازهم درگیر این بیماری نمی شم! چرا؟ چون این میکروارگانیسم برای اینکه قدرت آلوده کردن من رو پیدا کنه باید مدفوع به مدت 48 تا 72 ساعت در محیط بیرون بمونه و تغییراتی در توکسوپلاسما به وجود بیاد که قدرت ایجاد عفونت را پیدا کنه!... حالا اگه من بیمار روانی باشم و برم به این مدفوع 72 ساعت پیش دست بزنم و بعد با همون دست آلوده غذا بخورم تازه اینجوری توکسوپلاسما وارد بدن من میشه! نه، عجله نکنید حتی در این شرایط هم من بیمار نمی شم!!! چرا؟ چون من یک انسان بالغ هستم که سیستم ایمنی نرمالی دارم و سیستم ایمنی بدن من عفونت را به سرعت سرکوب می کند و اتفاقا" این اتفاق سبب خیر می شود چون به دلیل تولید آنتی بادی در بدن من، من برای همیشه نسبت به این بیماری مقاوم خواهم شد!

پس چه کسی بیمار میشه؟ اگه بعد از گذراندن مراحلی که گفته شد توکسوپلاسما در مدفوع قدرت عفونت را پیدا کند آنوقت من باید یک طفل معصوم زیر 5 سال یا پیرمرد 70-80 ساله باشم که سیستم ایمنی ضعیفی دارم، با یه آدمی هستم که دارم شیمی درمانی می کنم یا کورتون مصرف می کنم! در این صورت تازه شانس عفونت افزایش پیدا می کند!

حالا متوجه شدید که چقدر احتمال آلودگی به توکسوپلاسموز پایینه؟

در مورد اینکه گفته می شود توکسوپلاسموز موجب نازایی می شود من به عنوان کسی که در رشته ای کاملا" مرتبط با این بیماری درس می خوانم با اطمینان کامل و با دلیل و مدرک می گویم که این حرف مزخرفی بیش نیست حتی اگر از زبان یک پزشک فوق تخصص گفته شود! پس قضیه سقط جنین چیه؟ در این مورد باید بگم که اگه من یک خانم باردار باشم!!! فقط در صورتی که در 3 ماه اول بارداری با شرایط نادری که در بالا توضیح دادم آلوده به توکسوپلاسما بشوم جنین من سقط خواهد شد و بعد از 3 ماهگی دیگر بی تاثیر است!و نکته مهم اینجاست که بدن من بعد از این سقط به بیماری مقاوم شده و در دفعات دیگر بارداری حتی اگر یک کیسه توکسوپلاسموز هم بخورم بچه من سالم به دنیا خواهد آمد!!! و اتفاقا" این فرزند من هم به دلیل اینکه آنتی بادی موجود در بدن من را در دوران جنینی دریافت کرده، تا آخر عمر به این بیماری مقاوم خواهد شد!

پس قضیه نازایی یک دروغ محض است!

نکته 1:

در تحقیقی که روی 18000 گربه آلوده شده به توکسوپلاسموز انجام شد حتی در یک مورد هم دیده نشد که مو و پوست گربه به توکسوپلاسما آلوده شود! و واقعا" متاسفم برای پزشک متخصصی که می گوید موی گربه وارد تخمدان شده و باعث نازایی می شود!!!

در تحقیقی که روی 140 انسان مبتلا به توکسوپلاسموز در بیمارستان امام خمینی انجام شد فقط در 2 مورد انتقال از طریق گربه تایید شد و در 138 مورد دیگر خوردن گوشت خام و نیمه پخته( کباب و استیک و...) و دستکاری گوشت آلوده به توکسوپلاسما ، عامل بیماری اعلام شد! و واقعا" متاسفم برای افرادی که به راحتی گربه ها را به جرم آلوده بودن به توکسوپلاسموز از خود دور کرده و یا حتی می کشند ولی هر هفته انواع و اقسام کباب ها را می خورند!

نکته 2:

با تمام احترامی که برای پزشکان محترم قائل هستم، باید بگویم که بار اصلی تهمتی که در مورد این بیماری به گربه ها زده شده بر دوش عده ای از آنهاست که به دلیل دانش پایین خود و عدم موفقیت در تشخیص علت یک بیماری آن را به سرعت به گربه ها ربط می دهند! مثلا" وقتی خانمی به دلیل نازایی نزد آنها می رود از او می پرسند که آیا در خانه گربه دارد؟و فقط کافی ست که آن خانم گربه داشته باشد، دیگر آن گربه مسبب اصلی تمام بدبختی ها معرفی خواهد شد! خواهش من از این تعداد پزشکان محترم این است که کمی مطالعه خود را زیاد کنند و بیش از این برای سرپوش گذاشتن بر ضعف خود عوام فریبی نکنند!

نکته آخر:

احتمال اینکه بیماری توکسوپلاسموز از یک گربه به شما منتقل شود در حدود احتمال سقوط یک ایرباس از آسمان بر سر شماست

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۲ ، ۲۱:۲۶
دکتر صادقی

 

در جدیدترین فهرست گرانترین نژاد گربه های جهان ،«پرشین کت» با قیمتی بین یک هزار تا 6 هزار دلار در رتبه چهارم قرار دارد.

در جدیدترین فهرست گرانترین گربه های نژاد جهان ، «پرشین کت»گربه پرشین با قیمتی بین یک هزار تا 6 هزار دلار در رتبه چهارم قرار دارد. این نژاد در رنگ ها و اندازه های متعدد و با صورتی پهن یافت می شود.

گربه «آشرا» (Ashera) با 28هزار دلار، گربه ساوانا (Savannah) با 15 هزار دلار ، گربه بنگال (Bengal) با 10 هزار دلار و گربه پیتر بالد (Peter bald) با 2هزار دلار در رتبه های اول تا پنجم گرانترین گربه های جهان قرار دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۲ ، ۲۰:۲۸
دکتر صادقی


گربه پرشین

 

 


 

پیش فروش توله گربه های پرشین سفید(رد پوینت)

دارای صورت کاملا فلت

با چشمان زیبای آبی

به صورت محدود

جهت رزرو تماس بگیرید

09364191818

فروخته شد

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۲ ، ۲۰:۱۶
دکتر صادقی